درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 527
بازدید کل : 119725
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

بازهای رایانه ای
بازی های رایانه ای




امتیازهای Far Cry 3

CVG – 9.4

Eurogamer – 10

IGN – 9

Kotaku – A Blast

MondoXbox (Italy) – 9.3

Canadian Online Gamers – 9

GameTrailers – 8.6

Videogamer – 9

Strategy Informer – 9

OXM – 8.5

God is a Geek – 9

Game Informer – 9.5

GamesRadar – 4.5/5

Inside Games CH (Germany) – 81/100

Digital Spy – 4/5

9lives (Belgium) 92/100

Spazio Games (Italy) – 9

Xboxlife (Denmark) – 8.5



دو شنبه 25 دی 1391برچسب:, :: 7:26 :: نويسنده : ali
تکنولوژی فاسد

می گویند: "تکنولوژی بدون پرهیز خطرناک است." در زمانی که تکنولوژی بیش از اندازه ترقی کرده، یک دولت فاسد و ستمگر با استفاده از تکنولوژی و سلاح هایی که در اختیار دارد، دست به سرکوب مخالفان خود می زند. خیابان هایی که فقر در آن ها مشهود است، حضور مأموران امنیتی در تمام خیابان ها و یک جو سایبری اجزای تشکیل دهنده عنوان جدید CD Porojekt RED  را تشکیل می دهند. این استودیو که در گذشته خلق شاهکاری چون The Witcher را در کارنامه خود دارد، با ساخت Cyberpunk 2077 می خواهد تجربیات تازه ای را کسب کند.

اولین نکته ای که در این بازی خودنمایی می کند، تاریخ وقوع داستان، یعنی سال 2077 است که در آن رشد و پیشرفت تکنولوژی هایی نظیر ژنتیک، کامپیوتر و شبیه سازی انسان به اوج خود رسیده اند. وجود یک دولت نژادپرست و دیکتاتور منجر به انزجار مردم از تکنولوژی های موجود و تمایل آن ها به بازگشت به دوران سنتی است. تکنولوژی شبیه سازی انسان ها که قرار بود به عامل رشد و ترقی یک ملت تبدیل شود، اکنون از دلایل اصلی بحران تلقی می شود. فقر و فحشا مرزهای خود را در خیابان های شهر گسترش داده اند. باندهای مافیایی که عمده آن ها را جوانان تشکیل می دهند، اموال مردم را به تاراج می برند. مخترعان از روی ناچاری اختراعات خود را در راه های ناپسند به دولت می فروشند و دولت هم آن ها را به سلاح های کشتار جمعی تبدیل می کند.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 دی 1391برچسب:, :: 7:20 :: نويسنده : ali
افراد تأثیرگذار در صنعت بازی

Nels Anderson-Klei Entertainment

Mark of the Ninja از جمله بازی هایی بود که روح تازه ای به سبک مخفی-کاری دمید. طراح ارشد این بازی نلس اندرسون نام دارد که برای ساخت این بازی از عنوان هایی مانند Metal Gear و یا Splinter Cell تقلید نکرد و یک بازی 2D با سیستم هایی بسیار هوشمندانه را خلق کرد. در بسیاری از بازی های مخفی-کاری به راحتی می توان پنهان شد، اما در Mark of the Ninja محیط به شکلی طراحی شده که باید با دقت به آن بفهمید که در کجا پنهان شوید. فضای گرافیکی بازی نه تنها آن را زیبا کرده، بلکه روی گیم پلی نیز تأثیرگذار است. نورهای مختلف، سر و صدا و رد سایه می توانند نظر دشمنان را جلب کنند. همچنین شخصیت بازی می تواند به بهترین شکل از محیط استفاده کرده و خودش را به بخشی از محیط بازی تبدیل کند. مکانیزم بازی بسیار سریع قابل تشخیص است و بازیکنان سریع متوجه روند آن می شوند، اما همین المان های ساده بسیار چالش برانگیز طراحی شده اند.

Jenova Chen-Thatgamecompany

استودیوی Thatgamecompany به دلیل طراحی بازی هایش معروف است. بازی های آن ها احساسات را برمی انگیزند. جنوا چن که کارگردان و بنیانگذار این استودیو است، به شکل خارق العاده ای بازی Journey را خلق کرد که یک حس جدید به دنیای بازی ها اضافه کرد.

Cory Davis-Yager/Spark Unlimited

Yager Development سازنده بازی Spec Ops: The Line یک بازی بسیار زیبا را خلق کرد که ترکیبی از المان های Liberal با سبک آخر الزمانی بود. بازی ای که توانست با المان های سبک تیراندازی سوم-شخص ترکیب شود و یک نمایش خوب داشته باشد. کارگردان این بازی کوری دیویس نام دارد که از سال 2008 مشغول ساخت آن بود. او درباره این بازی می گوید: "بازی های سوم-شخص نظامی نیاز به این دارند که از داستانی تاریک تر و بزرگسالانه تر بهره ببرند. این بازی ها باید وحشت جنگ را به نمایش دربیاورند و باید به بازیکنان در این عنوان ها حق انتخاب داده شود." دیویس توانست در The Line به خواسته خودش دست پیدا کند. ایده او در سال 2008 توانست به شکل خوبی تبدیل به یک بازی شود. چه این بازی را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، طراحی آن بسیار منحصر به فرد بود و فصل جدیدی را در بازی های اکشن سوم-شخص باز کرد.

Dean Dodrill-Humble Hearts

دین دادریل هر چیزی که از طراحی انیمیشن می داند را در دورانی که برنامه نویسی می کرده، آموخته است. او مدت 3 سال و نیم روی بازی Dust: An Elysian Tale کار کرد. رویایی که او در سر داشت، باعث شد تا تابستان امسال یکی از بهترین بازی های Summer of Arcade شبکه XBLA را تجربه کنیم. صداگذاری بسیار خوب، موسیقی های عالی و داستان فوق العاده از المان های بسیار خوب این عنوان هستند. این بازی تماماً توسط دادریل خلق شد.

Ian and David Marsh-NimbleBit

فکر نکنم که تا کنون نام Casual Airline Sim را شنیده باشید. این استودیوی بازیسازی عناوین مختلفی را برای پلتفرم های موبایل تولید می کند، اما تا سال گذشته و قبل از اینکه آن ها بازی Tiny Tower را معرفی کنند، چندان شناخته شده نبودند. بعد از چند بازی مختلف، ایان و دیوید مارش کار ساخت یک بازی دیگر برای iOS را شروع کردند. یک بازی Free to Play که در آن کافی بود تا تلفن خود را بردارید و وارد بازی شوید. آن ها بازی Pocket Planes را ساختند و نشان دادند که یک بازی Free to Play برای موبایل می تواند بسیار عالی از کار دربیاید.

Benjamin Rivers

بنجامین ریورز به شکل مستقل کار می کند و بازی های ماجراجویی زیادی روی PC ساخته است. ساخت بازی های ماجراجویی ترسناک که داستان کوتاهی دارند، از جمله مهارت های او به حساب می آید. ریورز بازی ای به نام Home را ساخته که حتماً باید آن را بازی کرد. برای تجربه این بازی باید چراغ را خواموش کنید و با هدست بازی کنید.

Sami Saarinen-RedLynx

چرا باید بازی بسازید، در حالیکه بازیکنان می توانند این کار را برای شما انجام دهند؟ آقای سامی سارینن طراح هنری ارشد استودیوی RedLynx با اضافه کردن یک Editor به بازی Trials در سال 2008 کاری کرد که Trials HD به یک بازی فوق العاده تبدیل شود و بعد از آن نیز Trials Evolution به یک موفقیت بی نظیر دست پیدا کند. اما این بازی تنها یک Editor را در اختیار بازیکنان قرار نداد و کاری کرد که آن ها با زبان برنامه نویسی نیز آشنا شوند و بتوانند مسیرهای سخت تری را خلق کنند.

Harvey Smith and Rafael Colantonio-Arkane Studios

بازی Dishonored یک بازی خوب برای سال 2012 بود و سر و صدای زیادی نیز به پا کرد، اما خلق چنین بازی ای را باید مدیون هاروی اسمیت و رافائل کولانتونیو بود که کارگردانی و طراحی آن را انجام دادند. آن ها احساس را در این بازی به خوبی به کار بردند و راه های هوشمندانه ای را برای بازی کردن پیش روی بازیکنان گذاشتند.

Sean Vanaman and Jake Rodkin-Telltale Games

خیلی از بازی ها سعی کردند با سعی و خطا بازیکنان را با رابطه احساسی موجود در خود پیوند دهند، اما The Walking Dead از معدود بازی هایی است که این کار را به درستی انجام داد. آقایان شان وانامن و جیک رادکین طراحان ارشد بازی، The Walking Dead را به شکلی پیچیده پیش بردند و با روند هوشمندانه، بازیکنان را درگیر آن کردند. این بازی داستان بسیار خوبی داشت که در کمتری عنوانی می توانید آن را تجربه کنید. آن ها سعی کردند تا رابطه میان شخصیت ها را بیش از پیش به نمایش دربیاورند. این موضوع باعث شد تا مبارزه با زامبی ها برای بازیکنان جذاب تر باشد. همچنین مخاطب را با تصمیم های مهمی روبرو می کرد و روی رابطه شخصیت های بازی تأثیر می گذاشت.



شنبه 23 دی 1391برچسب:وبلاگ بازهای رایانه ای,, :: 19:10 :: نويسنده : ali